Etický kodex realitní společnosti SINBET
Etické zásady jsou nedílnou součástí profesionální realitní praxe.
V Česku se většina síťových realitních kanceláří hlásí k etickým kodexům, které především vycházejí z evropského kodexu CEPI a z pravidel definovaných Asociací realitních kanceláří či Realitní komorou ČR.
Naše společnost navazuje na tyto osvědčené principy a přetváří je v závazek odpovědného, transparentního přístupu ke klientům, partnerům i celé společnosti.
Etický kodex představuje soubor zásad, které by měl makléř či realitní zprostředkovatel při své činnosti dodržovat,
aby bylo zachováno dobré jméno realitní činnosti a nedocházelo k poškozování zájmů klienta nebo realitní kanceláře.
Etický kodex naší společnosti
1. Základní profesní zásady
– Společnost SINBET, s.r.o. (dále jen SINBET) jedná vždy odborně, čestně, s úctou k dobrým mravům
a v souladu s platnými zákony České republiky i profesními pravidly CEPI, RKČR a ARK ČR.
– Zaměstnanci společnosti se vyhýbají všem formám neetického, klamavého či spekulativního jednání,
které by mohly poškodit zájmy klienta, kolegy nebo reputaci samotné společnosti SINBET.
– Při obchodních jednáních nejsou činěny rozdíly mezi klienty z důvodů rasových, náboženských, národnostních, politických nebo jiných.
Vždy je zachován profesionální přístup a osobní integrita klienta.
2. Zásady ve vztahu ke klientům
– Pokud společnost jedná o vlastním majetku, majetku blízké osoby nebo firmy, je povinna tuto skutečnost klientovi předem sdělit.
Vždy jedná transparentně a s ohledem na dobré mravy a zákonné povinnosti.
– Všichni zaměstnanci společnosti SINBET jsou vázáni mlčenlivostí o všech důvěrných informacích klienta, a to i po skončení spolupráce.
Tyto informace nesmí být zpřístupněny třetím stranám bez výslovného souhlasu klienta.
– Klient je včas a jasně seznámen se všemi podmínkami včetně obchodních podmínek, právních a daňových důsledků.
Společnost SINBET se vyhýbá skrytým formulacím, manipulativnímu či nátlakovému jednání.
3. Vzájemné vztahy v realitní profesi
– Zaměstnanci společnosti SINBET spolupracují s ostatními kolegy, pokud je to v zájmu klienta.
V takové spolupráci zachovávají profesionální, slušný a vstřícný přístup. Nikdy vědomě nepoškodí jiného kolegu ani klienta.
– Svým vystupováním zaměstnanci společnosti SINBET reprezentují nejen samotnou společnost,
ale i profesní organizace, jejichž je společnost členem, čímž přispívají ke zvýšení důvěryhodnosti realitního oboru jako celku.
4. Odpovědnost, rozvoj a etika
– Zaměstnanci společnosti SINBET si uvědomují význam své činnosti v životě klienta. Proto přistupují k obchodu s maximální odpovědností.
– Zaměstnanci společnosti SINBET se neustále vzdělávají v oblasti realit, práva, daní, financí, marketingu, digitalizace a dalších témat ovlivňujících výkon realitní činnosti.
– Společnost SINBET podporuje zejména udržitelné formy (spolu)práce, digitální procesy, moderní technologie a doporučuje řešení s ohledem na kvalitu života i životní prostředí.
5. Důsledky porušení kodexu
– Porušení tohoto kodexu je považováno za vážné porušení profesních zásad společnosti.
Může vést k interním opatřením, ukončení spolupráce, postihu ze strany příslušné profesní organizace či trestně právní odpovědnosti,
a to za předpokladu, že byl porušen zákon České republiky.
6. Závěr
– Etický kodex představuje základ firemní kultury společnosti SINBET, s.r.o.
Dodržování jeho zásad je dobrovolným a vědomým závazkem všech zaměstnanců společnosti.
Etické standardy posilují důvěru a transparentnost ve všech našich činnostech.